آخرین خبرهای هوانوردی:
سفارش کالا
    56 54 547 0912 
   
سفارش کالا

مشاوره رایگان درسی ....

ثبت سفارش
کانال رسمی...

آمار بازدیدکنندگان
ضمانت محصولات هوانوردی
یک خرید عالی و فوق العاده به همراه یک ضمانت معتبر را با ما تجربه کنید. تمامی محصولات فروشگاه هوانوردی آسمان دارای ضمانت می باشند. فروشگاه هوانوردی آسمان در ۱۵ بهمن ماه سال ۱۳۸۴ به عنوان اولین و بزرگترین فروشگاه هوانوردی فعالیت خود را آغاز نمود.
آموزش خلبانی
1389/12/09 00:00

عملکرد ترمز هواپیما و آشنایی با قسمت موتور

ترمز هواپیما:

ترمز هواپیما همانند ترمز خودرو در کاهش سرعت تاثیر دارد. در هواپیما خلبان با فشار دادن هر دو پدال زیر پای خود عمل ترمز را انجام می دهد. ترمزهای هواپیما از نوع Differential Brake می باشد.
این حالت ترمز یعنی ترمز سمت چپ هواپیما با سمت راست آن به صورت جداگانه عمل می کند و برعکس.
این حالت در ترمز هواپیما برای هواپیماهای قدیمی که به صورت Conventional Landing Gear  هستند مناسب می باشد و از آنجاییکه این نوع هواپیماها فاقد چرخ جلو هستند ‏خلبان می تواند با استفاده از ترمزها در برخی مواقع عمل چرخش را انجام دهد.


قسمت موتور هواپیما (Power Plant):

این قسمت شامل موتور هواپیما و پره های موتور می باشد. در ابتدا موتور نیرویی را جهت چرخش پره ها تولید می کند که نتیجه ی آن شامل موارد ذیل می باشد:

1- تولید نیروی جلوبرنده (Thrust) که در این حالت نیروی چرخشی به نیروی جلوبرنده تبدیل شده است.
2- تولید گرما برای داخل هواپیما که شامل کابین خلبان و کابین مسافرها می باشد.
3- تولید برق مورد نیاز هواپیما با استفاده از Alternator  و Generator
4- منبع قرار گیری بسته های تجهیزات ناوبری (Instrument)

در قسمت اتصال موتور به بدنه قسمتی وجود دارد که به آن Firewall می گویند. این قسمت اجازه نمی دهد گرمای تولید شده در موتور به صورت مستقیم وارد کابین خلبان شود. این قسمت نقطه ایی است که کابین خلبان را از قسمت موتور جدا میکند.

Engine Cowling و یا Engine Nacelle:

در قسمت پوشش موتور هواپیما شیارهایی وجود دارد که به صورت ثابت و یا متحرک (باز شدنی) است. این قسمت باعث میشود جریان هوا به راحتی در موتور به حرکت درآید و موتور هواپیما خنک تر از قبل شده و فعالیت کند.
این قسمت را Engine Cowling و یا Engine Nacelle می گویند.
در برخی از هواپیماها اهرمی در داخل کابین خلبان قرار داده شده تا خلبان به راحتی بتواند در مواقع لازم Engine Cowling کمک را باز کرده و دمای موتور هواپیما کاهش یابد.

کپی برداری مطلب با درج منبع(فروشگاه هوانوردی آسمان) بلامانع است.

نظرات

نظر شما جهت ثبت نظر خود در وب سایت عضو شوید
برچسب ها :