آخرین خبرهای هوانوردی:
سفارش کالا
    56 54 547 0912 
   
سفارش کالا

مشاوره رایگان درسی ....

ثبت سفارش
کانال رسمی...

آمار بازدیدکنندگان
ضمانت محصولات هوانوردی
یک خرید عالی و فوق العاده به همراه یک ضمانت معتبر را با ما تجربه کنید. تمامی محصولات فروشگاه هوانوردی آسمان دارای ضمانت می باشند. فروشگاه هوانوردی آسمان در ۱۵ بهمن ماه سال ۱۳۸۴ به عنوان اولین و بزرگترین فروشگاه هوانوردی فعالیت خود را آغاز نمود.
آموزش خلبانی
1389/08/16 00:00

نیروی بالابرنده -چیدمان بال ها - قسمت دم هواپیما

نیروی بالا برنده چگونه بوجود می آید؟

نیروی بالا برنده و یا همان نیروی Lift از چرخش باد به دور بال های یک هواپیما بوجود می آید و به هواپیما کمک می کند تا از روی زمین به نرمی برخاست کند.

هواپیما از نظر قرار گرفتن بال ها برروی بدنه به سه دسته تقسیم می شوند:

Low Wing: هواپیمایی که بال آن از حد میانی بدنه پایین تر باشد به آن هواپیما Low wing می گویند. مانند هواپیمای Piper

Middle Wing : هواپیمایی که بال آن در حد میانی بدنه هواپیما قرار داشته باشد به آن هواپیما Middle Wing می گویند.

High Wing : هواپیمایی که بال آن از حد میانی بالاتر قرار داشته باشد به آن High Wing می گویند. مانند هواپیمای Antonov




هواپیما از لحاظ تعداد بال به سه دسته تقسیم می شود:

Biplane: هواپیمایی که دارای یک ست بال باشد به آن BiPlane می گویند.

Monoplane: هواپیمایی که دارای دو ست بال باشند به آن MonoPlane می گویند.



Triplane: هواپیمایی که دارای سه ست بال باشد به آن Triplane  می گویند.



آشنایی با قسمت دم هواپیما:


دم هواپیما و یا همان Tail Section به دو قسمت Vertical Stabilizer و Horizontal Stabilizer تقسیم می شود.



Vertical Stabilizer:

این قسمت همان سکان عمودی دم هواپیما می باشد. در  Vertical Stabilizer قسمت متحرکی وجود دارد به نام Rudder که وظیفه ی آن چرخش هواپیما برروی زمین می باشد. خلبان با استفاده از پدال موجود در کابین خلبان می تواند قسمت Rudder را به حرکت در بیاورد و هواپیما را برروی زمین به چرخش در بیاورد.
توجه شود خلبان از پدال ها برای به چپ و راست رفتن هواپیما برروی زمین استفاده می کند.

Horizontal Stabilizer:

این قسمت سکان افقی هواپیما می باشد. در Horizontal Stabilizer قسمت متحرکی وجود دارد که به آن Elevator می گویند. کار Elevator بالا و پایین کردن هواپیما به هنگام بلتد شدن و نشستن هواپیما می باشد. این قسمت با عقب و جلو کردن فرمان هواپیما (یوک) و یا استیک انجام می شود. قسمت Elevator به صورت یکجا به سمت پایین و بالا رفته و با تغییر حرکت مسیر مولکول های هوا ، سبب بالا و یا پایین شدن هواپیما می شود.

Trim Tab: در قسمت Elevator  زیر مجموعه ایی وجود دارد به نام Trim Tab که با استفاده از این قسمت فشار از روی دست خلبان برداشته شده و خلبان به راحتی می تواند افزایش و یا کاهش ارتفاع داده و هواپیما را در وضعیت دلخواه خود نگه دارد.
خلبان با استفاده از یک ناب مدور می تواند از Trim استفاده کرده و به نرمی افزایش و یا کاهش ارتفاع را انجام دهد.


کپی برداری مطلب با درج منبع(فروشگاه هوانوردی آسمان) بلامانع است.

نظرات

نظر شما جهت ثبت نظر خود در وب سایت عضو شوید
برچسب ها :